FooldalEgyéb
English

bemutat program hirek tag levlista link archivum gond zum

2003

Szolnoki látogatás a naturista Tisza parton
Élménybeszámoló a NaturListán megjelent levélből:

"Volt még egy kedves nyári élményem, amiről nem irtam nektek. Sikerült megismernem a Szolnokon és környékén lakó naturisták kedvenc Tisza-partját. Láttam a régi, mára már megszűnt naturista kemping helyét, amit a 4 évvel ezelőtti árviz óta nem tudnak használni. De ha a Tisza olyan kedvező vízállású, mint látogatásunkkor, a folyó partját ma is benépesitik a naturisták. Mi kora reggel érkeztünk, s ha nincs "idegenvezetőnk", bizony oda sem találunk. A helyet ugyanis nem mutatja semmiféle tábla. Még a Tulipán csárda utáni útbaigazitás is nehézkes, mert messze onnan még a folyó, és sok kacskaringós út visz a partig! Megérkezésünkkor két horgászcsalád volt csak ott. Az egyik teljesen felöltözve, a másik párosból a férfi pucéran, hölgy bikiniben. Ilyen helyen én le nem vetkőznék, de most mi voltunk sokkal többen. :-) A bikinis hölgy, mindjárt le is dobta a felsőjét! :-) Aztán pár perc múlva megérkezett egy ismeretlen fiatal fiú, aki a másik horgászpárhoz közelebb táborozott le, és ruhátlan napozásba kezdett. No, erre a felöltözött páros észrevette, hogy ők nem ide valók, és elmentek. Délre már tele volt a part meztelen emberekkel, több mint százan voltunk! Sok ismerős, barát és család napozott együtt, sokan kutyával együtt érkeztek. A víz nagyon kellemesen meleg volt, a homok inkább forró, mint kellemes. Nagyon élveztünk a parti sétát a vizes homokban, jó érzés volt az elsuhanó hajók hullámverésére felkapaszkodni. Lányomnak nagyon tetszett, hogy folyóban úszhatott meztelenül, küzdés az árral és a laza tempók az ellenkező irányban: a folyóban úszás élvezete. A testünk formáit követő hullámzó viz sodrása különlegesen szép élményként maradt meg bennünk.

Köszönöm mindazoknak, akik ezt a látogatást megszervezték és elvittek bennünket oda. Külön köszönjük Magdinak és családjának a szives vendéglátást.

(Rózsa)

A Föld Napja alkalmából rendezett takarítást és szemétszedést a gárdonyi naturista partszakaszon az egyesületünk.

2003 áprilisában Bik mesélt róla a NaturListán:

Hümm....

Déli pu. reggel 9 indulok, Rózsát lassan meglátom, Megy a vonatunk ezerrel, sokan mégse vagyunk :)).

Szal rappelhetném is, de maradjunk a prózánál... ugyanis nagy heppening volt szombaton... A NaVKE nagyarányú képviselete és szervezésében (ez 1személyben Rozsa), és a meghívott vendégek népes serege (1 cangás scrác, meg én).....

Kellemes vonatút után (ami nem is sok csak 45 perc, én pl 5 órát szoktam utazni szal nekem semmi ) elbóklásztunk Basu célratörő térképe alapján a Natur strandra.... A felderítés során kiderült h valaki a helyiek közül épp a 7en mázolta fel szépen h mettől meddig tart a natur strand, ami azért volt jó, mert így senki se vette tudomásul, és folyton pont azon a szakaszon kellett mindenkinek keresztülmenni vagy épp pecázni.... ami kissé kellemetlen volt h ott probáltunk meg napozni amikor mellettünk 1 pár pecázott, bár inkább csak szerencsétlenkedett, amit szerencsére meguntak azt továbbálltak... a takaritás nagyon lassan akart indulni az s-vitamin hatására jól kifeküdtünk azt csak döglöttünk a napon... megjött a területi felelős is aki szintén pecázott de legalább pucéran és odább tette a botokat h ne zavarjon, és kellemesen szidta a horgászokat amikor a szemetüket szedtük össze :)) szal mikor a segitség is megjött pestről biciklin addigra már dolgoztunk is... persze nem vittük túlzásba de ahogy néztem azért a felelős vigyázott a részre (nem volt túl szemetes) és azt a keveset gyorsan eltávolítottuk 1 kis kellemes beszélgetés közben.... utána pedig a megérdemelt pihenés :)) többen jöttek utána a helybeliek közül a bátrabbak még beszélgetni is odajöttek... persze csak ferfiak :)) bár állitolag volt 1 hölgy is de ezt már csak hallomásból tudom :)... összegezve a part tiszta rendben van... sajna többen átjárónak használják (de talán a szezon beindultával elszoknak onnan) és nincs is messze a víz bazi hideg (voltam 1xer benne de nincs 10 fokos) más nem is mert belemenni én is kb 10 métert úsztam... de a nap nagyon jó volt rákvörös vagyok még mindig :)) szal tudom ajánlani mindenkinek aki csak 1 keveset szeretne strandolni mert nincs közel de vonattal nincs messze.....