FooldalNaTúra
English

bemutat program hirek tag levlista link archivum gond zum

2017

Őszi NaTúra

2017. szept. 10.

Valahol az Alföldön barangoltunk. Találkoztunk 10 óra 10 perckor a kecskeméti pályaudvar előtti parkolóban. Míg mindenki megérkezett az állomás mögötti platánfákat nézegettük.
Bár az első félórában elvesztettük túravezetőnket, a kirándulás végül csodálatosra sikeredett. Nagyon szép őszi időnk volt, s a 11 autónyi utassal egy vasút melletti erdőben barangoltunk 2-3 órácskát. Sajnos nagyon sok parlagfűvel is találkoztunk az allergiások bánatosan tüsszögtek az út során. Hatalmas őzlábgombákat is szedtünk! Csodaszépek voltak! Közben manókkal és ősemberekkel is találkoztunk akik kiszolgáltak minket, főztek nekünk kávét, tálalták a paprikáskrumplit és a rengeteg finomságot amit sütöttetek nekünk. Nagyon jó volt a hangulat, rengeteget nótáztunk is.
Este hat óra tájban váltunk el egymástól (a társaság zöme a környékről jött).
Rózsa

Egy nagyon jól sikerült kiránduláson vehettünk részt a Navke szervezésében. nem kevés létszámmal. Lakitelek Tőserdő közelében. Már derűssé tette a napot a szép, napsütéses idő! Kecskeméti pályaudvaron volt a találkozónk. Voltak akik vonattal jöttek..., persze miért is ne...15 perc késéssel...de így legalább tudtuk üdvözölni a kicsit későn befutott barátokat. Indulás egy hosszabb kocsi konvojjal. Már itt jót derültünk, elvesztettük a túravezetőnket. Jó pár km után vettük észre, hogy önálósodtunk. 10 km-re a cél előtt ránk talált, ahol útközben még csatlakoztak hozzánk, igy teljes lett a létszám! 28 fő. Megérkeztünk a táborhelyre. Sajnos itt történt egy kis kellemetlenség, egy barátunk kocsija fennakadt egy földbuckán,. reméljünk nem történt komolyabb baja a kocsijának. Nagyon jó hangulatban, sokan dalolva neki indultunk. Pali legnagyobb örömére őzlábgombát is találtunk. már fente a fogát a jó gombás, szalonnás tojásrántottára. Egy érdekes természeti jelenségnek is tanúja lehettünk: a szél egy helyen, különös, zizegő hanggal üdvözölt minket. Mintha folyó csordogált volna, de csak a fák suhogtak így. Ez azért volt élmény számunkra mert csak egy bizonyos helyen lehetett hallani. Útközben egy terepjáróval találkoztunk, két férfi ült benne, de ez minket nem zavart, mi 28-an voltunk, ők csak ketten. Legyen jó napjuk! A parlagfűvel is derekasan megküzdöttünk. Visszatérve a táborhelyre előkerültek az "üdvözlő italok" csak magyar termék! A fejedelmi pálinkák után Rózsa különlegesen finom, tölgyfahordóban érlelt 15 éves rumját is megkóstolhattuk Sok dolgos kéz igyekezett túravezetőnk keze alá dolgozni, paprikáskrumpli volt ebédre, uborkasalátával. Nagyon finomra sikeredett. Mindenki tudja, hogy a szabadban főzött ételeknek különleges az ízük! Ebéd után mindenki felidézte közös élményeinket, amin jókat nevettünk. Énekeltünk, Pali és Marcsi szép népdalokkal szórakoztatott minket, jó hangulatban teltek az órák. Hagymabáró nem hazudtolta meg magát. Ellenállhatatlanul finom kávéját a nomád életformának eleget téve, ősember formájú parókában szolgálta fel nekünk. Igazán jól esett.
Mi Tibivel most voltunk először ilyen túrán, és nagyon örülök hogy elmentünk. Nagyon jó társaság, jókedvü emberek. Szinte rosszul esett, hogy haza kellett indulnunk. Hálás vagyok GabIcáéknak, hogy elmesélték az elmúlt időszak NaTúrás élményeit, így kedvet kapva most mi is elmentünk.
Mindenkinek ajánlani tudom! Gyertek el legközelebb! Egy nagyon jó, élménydús, baráti társaságban eltöltött napnak lehettek részesei!
Elnézést kérek mindenkitől, ha nem tudok annyira aprólékosan beszámolni a szombati túránkról mint unokatestvérem, Mező Péter. Szerintem ebben Ő utolérhetetlen!
Üdv!
Marcsi

Nagyon jól éreztük magunkat a NaTúrán. Megérte kiruccanni és még egyszer teljes testtel élvezni, magunkba szívni a nyári nap - feltehetően utoljára - kellemesen melengető sugarait, e gyönyörű, békés tájon. Természetesen cipőt, papucsot most sem vittem a túrára (legyen teljes az élmény!), ezért a talpamból szedegettem ki kb. 7-8 királydinnyét. Aki nem ismerné, piciny, borsószem nagyságú, bogáncsra emlékeztető, de annál szúrósabb termés, kerékpárosok réme. Hát, nagyon örülök, hogy nem a kerékpárom kerekeiben landoltak! ;) Időnként integettünk a fák mögött "elsuhanó" vonatnak, s ábrándoztunk róla, bárcsak Kecskeméttől illő naturista módon utazhatnánk hazánk e szép tájára! :) A paprikáskrumpli ezúttal is ízletesre sikerült, a társaság kitűnő volt, remek volt a hangulat, így kis pihenőt követően lélekben kisimulva, feltöltődve indultunk hazafelé. A jövő évi kétnapos felvidéki túra izgalmasnak ígérkezik. Remélem, azon is hasonlóan sokan veszünk majd részt!
János

Szia Marcsi és János, köszönöm a részletes NaTúra élménybeszámolóitokat, a hosszú gyalogút miatt valóban megpróbáltunk egy vonatot lestoppolni, úgyis régóta terveztünk már meztelenül vonatozni, de nem akart megállni Ica integetésének! Egyébként a túra alatt az erdőből majdnem ránk ugrott két óriási őz (ők is ruhátlanok voltak!), éppen akkor amikor kicsit előre mentünk a csoporttól és képesek voltunk 3 percre befogni a szánkat..., bár lehet, hogy ők ijedtek meg jobban? Üdv:
GabIca

(az alábbi írást egyik a NaTúra egyik résztvevője küldte nekem tegnap éjjel, mit sem törődve, hogy az olvasás közben folyamatos röhögés jött rám és alig tudtam elaludni, mert elképzeltem a Hapipőpéket ahogy Ledérre lehókuszpuszálják a nemlétező ruhákat a Tündérlányokról...:-). Így ma reggel úgy döntöttem, megosztom e mesét veletek is, sőt, a honlapra is felteszem, had mozogjon mások fantáziája is, milyen egy mesebeli NaTúra a navkésekkel.
Valahogy ez a natúra tényleg különlegesre sikerült, hogy ilyen sok "maradandó irodalmi érték" született. Nagyon köszönöm nektek!
Rózsa)

Mese, nem csak „felnőtteknek”
Egyszer volt, hol nem volt, elment kirándulni a Tőserdőbe - tán' több, mint a hét „törpe”-, köztük volt a Hapipőke és úgy láttam még „Hófehérke”, Piroska. Nnna, meg a „farkas” is megjelent a lesben.
(A jófiúk meg a bányában talán most is dolgoznak…)
Útközben kicsit eltévelyedtek, de a Nagy Vadász megnézte távcsövével a messzeséget és az iránytűje után indultak újra.
Az úgy volt, hogy ruha amúgy se sok volt rajtuk, de azt az erdei Tündér Ledérke a varázspálcájával lehókuszpókuszálta mindenkiről (bár ez már fel se’ tűnt nekik…).
Ettől aztán úgy beindultak, hogy megkerülték a négyszögletes „kerekerdőt”, de még a kisvasutat is le akarták stoppolni. De az nem állt… meg (nekik).
Bánatukban emiatt az erdei Manók a Tündérlányok helyett a pohár fenekére néztek.
Ugyanis a Boszik - a lógó orrú Manóknak -, emiatt mindenféle jó gyümölcsből készült bájitalokat osztogattak.
Ebből kifolyólag úgy megéheztek - bár nagyon nem fáztak -, hogy nagy tüzet raktak - volna, de „gáz volt”, amelyen gyorsan megfőtt a Finom Erdei Paprikáskrumpli.
Ezután jött a „feketeleves”.
Erdei galagonyából Hagyma pálinkát akart főzni egy többlépcsős rakéta egyik fokozatából átalakított instrumentumával, de a többiek rábeszélésére felhagyott ezzel és inkább Coffea Arabica (kávécserje) bogyóiból készített - a már majdnem szundikáló társaságnak -, forró feketét. (Amennyiben, valamivel tovább hagyta volna főni, a „készülék” szakrális sivítással, rakétaként akár a magasba is emelkedhetett... volna.)
A jó hangulattól és az elfogyasztott bájitalok hatására többen dalra is fakadtak, sőt egyikük még - aki az őzlábgombát megkóstolta -, egyszemélyes performanszot is előadott nagy sikert aratva ezáltal.
Itt a vége, fuss el véle!
(A mese írója Hagymaföld messzi földön híres kastélyában született gyermek, aki később báróvá változott)

Fotó: Rózsa, GabIca és Hagymabáró

m21640630_1812117818813279_1116654004_o (1).jpg

NaTúra

2017. május 13. szombat

A májusi Natura ismét az Alföldön volt.
Természetesen egy új útvonalon, a szokásos pár órás gyalogtúra és egy közösen főzött bográcsozás volt a program. A túra hossza kb. 6 km, sík terepen, amolyan szokásos. Mégis egy különleges nap lett belúőle, nem a szokásos NaTúra... Extrém körülmények bőven adódtak. Egy felhőszakadás és egy jégeső közt végül is a bográcsos ebéd után emlékezetes 2 órát gyalogtúrázott csapatunk a csodaszép napsütéses időben. Az akác.illata végig kísérte a útunkat. Találkozó Lajosmizsén 10 órakor történt. A rossz idő elleneére 2 kivétellel mindenki eljött. Így 20 fő feletti lásztsámmal indultunk neki a túrának. A találkozási hely pontosabban az M5-ös autópálya Budapestről Szegedre tartó oldalán, Lajosmizsénél lévő parkoló. Ebbe a parkolóba be lehetett jönni a Lajosmizsét Nagykőrössel összekötő útról is.
Ami hoznod kellett magaddal, reggeli és uzsonna valamint egész napra innivaló. Az egyesület vendégei voltunk az ebédre, a bográcsos paprikáskrumplira és az uborkaslátára.

Őszi naturánk időpontja talán szept. 9-10.
Igény esetén telekocsikat szervezünk. Jelentkezés és bővebb infók: navke@navke.hu
Regisztrációs határidő: 2017. szeptember 8.
Túravezetőnk R. István volt

Kivonat a levelezési listán megjelent élménybeszámolókból:

A natúra számomra mindig egy kaland,most meg magam részéről egybekötöttem motoros túrával is.No ez utóbbi azért kicsi hiányt szenvedett,mert csak a 90%-át tettem meg motorral,a többit kocsival,de nem áztam meg!Pedig nem lett volna nehéz,hisz az eső teljesen körbevert bennünk.De a Navke erejéhez hozzátartozik,hogy az idő nem tudja tönkretenni tervezetünket,most is így volt.Valaki kitalálta,főzzük meg a paprikás krumplit az Akác-tanyán,és utána túrázzunk.Tett követte jó ötlet,így csodálatos nap van mögöttünk,napsütéses kicsit lekurtított,de aranyos kis natúra született belőle.A kemény magos baráti találkozóról nem is beszélve ami ugye minden ilyen rendezvényen jelen van.És hát bizony én is ilyenkor tudok kicsit jobban kitárgyalni dolgokat,nem maradhattak el az aktuális politikai események sem,itt lehet erről beszélni nem a listán kellene.Viszont itt tudtam meg,a naturista repülős nap még ebben az évben biztos elmarad,pedig az nagy élmény.Én vagy 10 évvel ezelőtt szerveztem egyet Ho.országban,nagy élmény volt a felhőkből integetni lent strandoló társainknak,a pilóta még a gépet is megbillegtette. Összefoglalva:eseménydús,szép nap van mögöttünk,a paprikás krumpli tejfölös uborka salátával nagyon finom volt,hiába esett az eső ezerrel,minket nem tudott szétverni. Nagyon stabil a csapat.Várjuk a képes beszámolót is,meg persze a nyár adta lehetőségeket.Süssön ránk a nap!
Margit, Laci

Örülök, hogy jól sikerült a natúra, ügyes szervezéssel. Ha rajtam múlt volna, én is ott lettem volna, mert nagyon vártam már. Az eső nem igazán riaszt el, legfeljebb ingyen zuhany után sáros lábbal sétáltam volna, mert cipőt nem húzok. :) Máskor talán jobban megszervezem a dolgaimat.
János

Köszönet a lelkes navkés csapatnak! Nem gondoltam, hogy ilyen csodás napunk lesz... A stabil 20 fős mag mindenre képes! :) Amikor a szakadó esőbe odaértünk a parkolóba és a bejelentkezők mindegyike eljött, azért már gondoltam magamban, hogy a navkések valóban különleges lények. Annyira vonzó a program, hogy senki se maradt otthon. De kirándulni a szakadó esőben nem lehetett... Így aztán azt ötöltem ki, hogy menjünk el a közeli (10 km) naturista barátunk vendégházába, Akácligetre és töltsük ott a napot. Esetleg ha jó idő lesz, kicsit gyalogtúrázhatunk a tanyavilágban is, de ott mégis zárt térben lehetünk, akárcsak beszélgetni is.. Zolinak köszönjük, hogy a hirtelen jött ötletünkkel végül is fogadott bennünket Akácligeten. S nem is akárhogyan! Befűtötte még a kandallóját is, mire odaértünk. Igazi meleg fogadtatásban részesültünk. Kaptunk rétest is, egyik túratársunk vmi finom olasz borocskával kínálta meg a csapatot...Remekül éreztük magunkat. Jókat beszélgettünk, szóba került politika, családi dolgok, egyesületi élet. Semmi OFF téma, nem volt moderátor mint a levelzési listákon. Eldöntöttük, hogy olyan jó itt, hogy a bográcsos paprikáskrumlit is meg tudjuk főzni a fészer alatt. Ezt István a szokásához híven meztelenül tette, hisz nem volt hűvösebb mint 18 fok. Szépen meg is ebédeltünk, aztán elkezdett sütni a nap, olyan meleg lett hirtelen s még az eső is elállt egy pillantás alatt, hogy nem volt kétség, ma mégis csak lesz natúra és azonnal nekivetkőztünk. Zoli utasításának megfelelően tettünk a környéki erdős-mezős tájon egy 2 órás kisebb kirándulást. Fantasztikus volt, ahogy a tócsákat kerülgettük, tükörnek használva nézeggetük is magunkat benne, és vadállományt is láthattunk (ui. mindig előjönnek az őzek is). Többen az utat mezitláb tették meg. Finom ez az alföldi homokos rész, puha a fű még ilyenkor kora tavasszal. Vagyis nagyon jó kis nap volt ez. Mikor visszaértünk a vendégházhoz ruháinkért, már ismét felhősödni kezdett. Még volt idő Daninak az emléklapokat kioszatni majd gyorsan felöltöztünk. S ahogy autóinkba ültük és elindultunk hazafelé alig telt el 5 perc, hatalmas jégesőbe keveredtünk és nagyon nagy szerencsénk volt, hogy ez már az autóban ért utol bennünket. Köszönöm, hogy ilyen sokan eljöttetek és Daninak külön is köszönet, hogy ilyen szép eméklapot kaptunk a teljesítményünkért. (Annáéknak majd postázom, mert ők ebéd után rögtön hazamnetek, már nem tudták bevárni a végét...) Legözelebb ugyanitt, május 27-i hétvén találkozunk, a rozék, a bográcsos ebéd, az akácos vár benneteket akkor is.:)